فینالیست های جام باشگاه های اروپا چه تیم هایی هستند
نوشته شده توسط : محمد اربابی

اولین مطلب من درباره ی فوتبال اروپا را نقدی بر نیمه نهایی جام باشگاه های اروپا کلید میزنم:

بایرن مونیخ- لیون

سران باشگاه بایرن مونیخ و مدیران ارشد این تیم بالاخره تغییر رویه ی اقتصادی دادند و متوجه شدند که باید در این فوتبال خرج کرد تا نتیجه گرفت.

بایرن در رتبه ی ۴ ثروتمندترین تیمهای جهان قرار دارد ولی در این چند سال هیچگاه بازیکنان بزرگی به خدوت نگرفت و بعضا بازیکنان درجه ی ٢ با کیفیت نسبتا خوب را به خدمت میگرفت،تا اینکه امسال مربی برجسته ی هلندی بنام لویز فن خال که معروف به مربی پیروز در نیمه ی مربیان است و مربی که آژاکس جوان و نوپا رو قهرمان اروپا کرد و روح تازه و تحولی عظیم در بارسا ایجاد کرد را به خدمت گرفتند و آرین روبن را با ٢۵ میلیون یورو از تیم کهکشانی ها به خدمت گرفتند تا عصای دست معلم هلندی شود.

نقاط قوت بایرن،خط هافبک با طراوت و جناحین این تیم است که با بودن روبن و ریبری،به خطرناکترین جناح های تیم های اروپایی تبدیل شده و البته شوان اشتایگر و فن بومل که بعضا نقش هافبک دفاعی را بازی میکند هم از خوبهای بایرن هستند.

همچنین خط حمله ی این تیم با وجود مهاجم جوان و پدیده ی این تیم بنام مولر که معمولا به عنوان مهاجم کاذب پشت گومز و اولیچ بازی  میکنند هم زهردار هستند.

البته بایرن تا تبدیل شدن به یک تیم با کلاس جهانی فاصله دارد چون خط دفاع و دروازه ی این تیم همچنان با مشکل و ضعف همراه است و با رفتن لوسیو،ذخیره ی مناسبی در این خط وجود نارد و بادشتوبر هم خیلی کم تجربه است.

بایرن در این فصل فوتبال تهاجمی و شناور هلندی را تقریبا بازی کرده طوری که معمولا با سیستم ٣-۴-۴ و ٢-۴-۴ وارد میدان شده و دیگه از فوتبال ماشینی و خشک آلمانی خبری نیست. در فوتبال نوع آلمانی هیچگاه ٢٧ پاس متوالی دیده نمیشد ولی در بازی با منچستر دیده شد.

نکته ای که نباید فراموش کرد ،تفاوت فرگوسن مشهور با فن خال در نترس بودن این دو مربی بود که فن خال ،اولیچ مهاجم چهارم تیمش را به دلیل   آماده بودن وارد میدان کرد ولی فرگوسن ،رونی مصدوم را بدون حتی ١ جلسه تمرین به زمین فرستاد و در واقع ١ تعویض تیمش را هم سوزاند.

و اما لیون:

تیمی که مادریدی ها را با آن همه ستاره حذف کرد و بازیکنان خوب و تکنیکی بنام تلوتان که در خط هافبک و نقش بازی سازی را ایفا میکند بسیار زهردار است.

لوساندرو لوپز آرژانتینی مهاجم لیون که اکثر گلهای این فصل تیمش را به ثمر رسانده و از ستاره های این تیم فرانسوی است،میتواند کمک حال این تیم برای بازی نیمه نهایی باشد.

و از دیگر بازیکنان سرشناس و کلیدی این تیم میتوان به دیارا مدافع تنومند  این تیم،لوریس دروازه بان ملی پوش فرانسه،گومیس و گوو مهاجمان تیم ملی فرانسه و کیم کالستروم هافبک تیم ملی سوید نام برد.

در نهایت کفه ی ترازو برای  بازی بایرن - لیون بیشتر به نفع بایرن سنگینی میکند ولی بازی منچستر- بایرن یاد داد که بازهم فوتبال قابل پیش بینی نیست.

 

اینتر- بارسلونا

در مورد بارسلونا چیزی جز تمجید و تعریف نمیتوان گفت و انتقاد از این تیم بسیار سخت است.

تیمی که با بازی کاملا شناور و پاسهای متعدد و هافبکهای بازی سازی چون  ژاوی و اینیستا و مهاجم فرا زمینی بنام مسی،تیمی بنام بارسای این فصل را تشکیل داده طوری که تا پایان هفته ی ٢٩،تفاوت پاسهای این تیم با مادریدی ها ،٢۵٠٠ پاس بود که باورنکردنی است.

تنها نقطه ضعف بارسا که خیلی سخت گیرانه بشه انتقاد کرد ،دروازه ی این تیم و خط کناری دفاع راست  آن،جایی که مارکز بازی میکند و کمی کند است .

بارسا میتواند اولین تیمی باشد که میتواند قهرمانی پیاپی را در اروپا تکرار کند.

 

اینتر:

تیم های آقای خاص معمولا بازی تهاجمی را انجام نمیدهند و با اتکا به نوع سیستم حریف،سیستم خود را پایه ریزی میکنند و معمولا بازی های این تیم کم گل و به نفع اینتر به پایان رسیده است!!!

خوزه برای اثبات مجدد توانایی های اروپایی خود،امسال اهمیت ویژه ای به اروپا داده و شاید به همین دلیل باشد که صدر جدول سری آ را به رم رانیری بعد از سالها واگذار کرده است(تا این لحظه).

اینتر با سیستم ١-٣-٢-۴ هنگام حمله و سیستم ١-۵-۴ هنگام دفاع بازی میکند و شاید اینتر تنها تیمی باشد که با اتکا به بازی تدافعی و شطرنج گونه اش بارسا را زمین گیر کند.

 

نویسندگان این بخش: سپهر خرمی-پوریا سلیمی





:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 بهمن 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: